KALENDARIUM               

13 december  Lusseträning i Högaliden

13 januari Kursstart Styrka för kvinnor UTE


 Kurs Häst & Hälsa

En kurs i två delar som genomförs i samarbete med Emmas Islandshästar utanför Kungslena. 

Målet med kursen är att du ska kunna förfina dina hjälper i din ridning genom att ha mer kontroll på din kropp. 

Steg 1- Vi startar dagen med ett yogapass. Därefter går vi igenom en del lättare styrkeövningar och du kommer även att få med dig dessa hem så att du kan träna till steg2.

Efter lunchen blir det ridlektion för Emma Örtendahl i små grupper.

Steg 2- Kommer ca 1 månad efter steg 1. Vi startar med ett yogapass. Därefter diskuterar vi kosten och dess inverkan på vår hälsa. Efter lunchen blir det ridlektion med Emma. 

Steg 3- är en pågyggnad som du kan delta i efter att du gått steg 1 och 2. Då håller vi ett lite längre yogapass på förmiddagen, äter lunch och går sedan ut och rider för Emma. Steg 3 återkommer ungefär en gång per månad.

Pris: Steg 1: 1100kr, steg 2: 1100kr. Paketpris steg 1 & 2: 2000kr 

Steg 3: 800kr

I priserna ingår all träning samt fika och lunch. Behöver du låna häst tillkommer hyra av häst.

Alla anmälningar till dessa kurser gör du till Emma. Du kan läsa mer om Emma och hennes verksamhet  här 




Har du satt dina mål för 2020 ännu?

För många är det en sporre att träna lite extra om man har satt ett mål med sin träning. Kanske ett lopp man vill delta i? En tid att förbättra? En viss distans man vill orka springa, jogga eller lufsa? Ett berg som ska bestigas? En sjö som ska simmas över eller cyklas runt? Eller ett antal kilo som behöver bort?

Vilket målet än må vara- försök att göra en plan. Hur ska du ta dig dit? Hur mycket träning behöver du lägga per vecka för att nå ditt mål? Vilka typer av träning behöver just du? Behöver du förändra något i din kost?

Ett bra tips är att föra en träningsdagbok. Där kan du skissa upp din plan. Du skriver upp den träning du har tänkt dig och fyller sedan i allteftersom du tränar vad du har gjort. Då blir det väldigt tydligt om du håller dig till din plan eller inte. I din träningsdagbok kan du även fylla i din kost, hur du sover, om du har det stressigt för övrigt mm.

Sedan kommer ju alltid livet emellan och planen behöver justeras lite här och där.....

När du sätter dina mål, se till att vara rättvis mot dig själv. Är det ett rimligt mål det du har tänkt dig? Har du möjlighet att träna så mycket som krävs tror du? Fungerar det för din omgivning? I vissa fall får du även fundera över om din egna kropp klarar av de krav du ställer på den. Var snäll mot dig själv men se samtidigt till att utmana dig!

Vill du ha hjälp med att hitta utmanande mål? Eller ha hjälp att göra en plan för att komma dit? Jag hjälper dig gärna-:)

Tillsammans kan vi göra 2020 till ett spännande, utmanande och roligt år!


Löparkurs- för dig som inte är nån löpare! (än...)

Under hösten kommer vi hålla en kurs för dig som inte ännu är någon löpare men som gärna vill bli-:)

Kursen sträcker sig över 10 veckor och vi träffas på söndagar kl.15-16 i Högaliden. Vi kommer att varva träning med mycket teori. Vi kommer att gå igenom löpteknik, styrketräning, hur man lägger upp sin träning på bästa sätt, hur man springer upp och nedför backar, intervallträning- hur och varför, vi kommer att prata om kost och mycket mycket mer.  

När du har gått kursen kommer du att vara starkare, du kommer att orka springa en bit (lite olika långt beroende på dina egna förutsättningar) och du kommer ha en hel del kunskap om löpning som gör det ännu roligare-:)

Kursen startar söndag den 27 september kl.15.00

Pris: 1200kr

Max: 15 deltagare 


Kurs- Styrka för kvinnor- UTE   

Denna kurs är för dig som vill bli starkare inifrån och ut. Vi tränar i en liten grupp. Vi tränar styrka, balans och rörlighet och till vår hjälp har vi mestadels den egna kroppen som redskap.

Gruppen är liten av en enda anledning och det är att du ska få hjälp på din nivå och med det du behöver specifikt. Du behöver inte ha tränat förut för att kunna vara med. Vi tränar tillsammans på onsdagar kl.8.30-9.30.

Kursen startar onsdag 13 januari kl.08.30

Max 6 personer

Pris: 1500kr för 10ggr 

Anmäl dig här  


Magstarkts grupp i Hjo 2020!

Nästa kursstart blir 1 september.

I denna grupp finns plats för 12 kvinnor. Vill du vara med så anmäler du dig till info@magstarkt.com. Du hittar även mer information om Magstarkt här.

Kombinationen barnmorska, naprapat, MammaMagetränare, personlig tränare och kostrådgivare ska hjälpa dig som är gravid att bli stark och väl förberedd fysiskt inför din förlossning. Är du stark innan har du även lättare att komma igång efteråt. Vi hjälper dig som är mamma att komma igång efter din graviditet och förlossning på bästa sätt. Dessa mammagrupper är lika användbara för dig som fött barn för flera år sedan.